Sunday 22 September 2013

#6 Hobi

Assalamualaikum,

Selamat malam.

Aku suka membaca tak kiralah majalah, novel, apa2 je la. Kadang2 beli novel siap boleh peram lama2 bila betul2 free baru aku cari balik untuk baca. Stok novel yang entah berapa dozen aku pun tak tau, novel Melayu, English. Aduh! perlukan rak yang besar untuk semua stok kesayangan aku.

Dulu zaman U gila baca novel Alaf21, novel cinta2 gitu. Zaman kerja aku dah mula boring novel cinta2, dah boleh teka ending cerita, 1 pattern je. Aku mula baca novel Ramlee Awang Murshid. Jatuh cinta dan sekarang cinta mati! Sampai sekarang. Aku ada semua koleksi RAM kecuali Tombiruo. Tak tahu la kenapaaku tak rasa nak baca yang tu. May be, nanti2 aku beli juga nak cukupkan koleksi.

Sejak dah beli rumah (belum dapat kunci), aku gemar beli majalah home decoration plak. Cari inspirasi. Baru2 ni aku beli Impiana, jumpa 1 artikel, rumahnya sama pattern dengan rumah aku nanti. Boleh la ambil idea sikit2. Tadi pergi bersarapan dengan suami, beli majalah oversea, Style At Home. Tak baca lagi.

Sejak pindah ke Ipoh aku dah tak collect katalog IKEA. Dulu senang, dekat je rumah sewa nak ke IKEA. Sejak pindah 2 tahun lepas tak pernah jejak kaki dah ke sana. Rindu kot. Tahun ni, katelog online je la. Tak de feel!

No comments:

Post a Comment