Monday 16 September 2013

#4 Deco [Master bedroom]

Salam,

Sungguh mencabar waktu menunggu dapat kunci rumah baru.  Alhamdulillah, proses pembelian rumah hampir selesai. Walaupun buka rumah baru....Tak sabar rasanya nak deco rumah sendiri. Jahit langsir, susun atur perabut. Argghhhh. Macam stress pula menunggu lama2. Mula jadi rambang mata tengok  susun atur rumah dalam majalah, blog. Cat apa yang cantik dll.

Ok, memandangkan aku dan suami dalam tempoh honeymoon bulan ke-3, duduk pun masih di rumah sewa aku yang sempit ni, apa sangatlah boleh dibuat. Aku tak ada beli perabut pun kat rumah sewa sebab target lepas kawen nak beli rumah dan masuk rumah sendiri nanti baru beli perabut sikit2. Bukan beli sekali harung, makcik tak begitu kaya anak2.

Hobby men'deco' rumah dan buat ruang ala2 cute gitu memang kesukaan aku. Kebanyakan hiasan comel2 dan bunga2an tu ada hasil kitar semula aku beli untuk hiasan meja guest book  majlis resepsi aku tempoh hari. Gambar! Aku rasa rumah aku nanti bakal ada banyak gambar dekat wall. Aku dan suami suka tangkap gambar. Boleh jadi features wall agaknya ye. Hehehe.

Ironing board memang aku letak dalam master bedroom sebab memudahkan aku. Lagipun bilik baju aku tak ada kipas. Rentung plak aku nanti.

Gambar kahwin dan gambar raya masih letak di lantai sebab tuan rumah ni pun tak bagi paku dinding. Tunggu masuk rumah sendiri la ye.

Jam hadiah kahwin. Wall kosong, sebab tu aku tambah bekas lilin gantung tu kat bawah jam. Ada le contra colour skit.

No comments:

Post a Comment